Hooggevoelige kinderen zijn lang niet altijd zichtbaar in de klas. Ze passen zich het liefst aan om niet op te vallen, erbij te horen. Hebben vaak coping-strategieën ontwikkeld. Met deze strategieën komen ze soms een heel eind, maar lang niet altijd. Lopen deze kinderen uiteindelijk vast. Wat zou het opleveren om deze kinderen te herkennen? En ze te kunnen helpen? Het niet herkent en erkent worden maakt dat kinderen uiteindelijk gedrag laten zien dat niet wenselijk is. En het leren leren wordt dan vaak ook belemmerd. Dat is zonde! Hooggevoeligheid is een kwaliteit waar je veel plezier van kunt hebben! Als mens en ook in de klas.
Grote diversiteit aan kinderen in je klas maakt het werken als docent beslist niet gemakkelijker. En dan worden er ook nog hoge eisen gesteld aan de kwaliteit van je onderwijs. Hoe ga je hier mee om als docent? Hoe kun je de kinderen zo goed mogelijk helpen? En voor jezelf; hoe zorg je ervoor dat je je vak met plezier, passie en voldoende energie blijft uitoefenen?
- wat is hooggevoeligheid?
- welke typen hooggevoelige kinderen zijn er?
- hoe herken je hooggevoelige kinderen?
- hoe werkt het in het brein?
- wat helpt en welke mogelijkheden zijn er?
- wat gebeurt er in communicatie in een hooggevoelig brein?
- wat kun je als docent doen om hooggevoelige kinderen zo optimaal mogelijk te leren leren?
Deze workshop duurt een dagdeel en wordt op locatie gegeven. Informeer naar de mogelijkheden.