Anders kijken naar je schoolorganisatie

een-andere-kijk-op-organisaties

 

 

 

 

 

 

Een andere kijk op je schoolorganisatie door een organisatieopstelling

Schoolleiders en intern begeleiders kijken vanuit hun eigen discipline naar een schoolorganisatie. Vanuit financieel, organisatorisch, procesmatig, onderwijskundig of maatschappelijk oogpunt. En sommige schoolleiders of intern begeleiders kijken multidisciplinair. En toch….. Toch wil het niet altijd lukken de vinger op de zere plek te leggen. Zijn de schoolleider of intern begeleider misschien zelf wel te betrokken. Soms heb je een inzicht uit onbekende hoek nodig. Een gezichtspunt zoals je het nog niet had bekeken. Gewoon om een ander perspectief te krijgen. Om je aan het denken te zetten. Dus als je steeds vastloopt in dezelfde patronen, je veranderingen maar niet doorgevoerd krijgt, het vertrouwen van ouders maar lastig te winnen is en de naam van je school nog steeds niet zo goed is als je zou willen. Bepaalde vacatures niet of moeilijk in te vullen zijn, ziekteverzuim hoog is,  verschillende leerkrachten overbelast zijn of er weerstand of cynisme binnen de organisatie is kan een organisatieopstelling je een ander perspectief geven. Organisatieopstellingen voegen een dimensie toe, geven je een andere blik op je schoolorganisatie.